Konsument

Det finns en del att tänka på innan du skickar in en anmälan till oss. På de här sidorna kan du läsa mer.

Vår prövning kostar inget.

Följ ärendet

Har du gjort en anmälan? I så fall kan du följa ärendet här.

Logga in

Innan du anmäler

Har du klagat till företaget? Har företaget svarat?

Scrolla ner

Hur du anmäler

Du kan göra en anmälan till oss direkt via webbplatsen. Innan du fyller i anmälan är det bra att förbereda och strukturera bevismaterialet. En normal handläggningstid är cirka sex månader. Det går inte att få förtur.

Scrolla ner

Efter att du har anmält

Om du anmäler via vår webbplats får du ett mejl inom ett par dagar med användarnamn och lösenord. På sidan "Följ ärendet" visas alla handlingar och all kommunikation i ärendet så fort de registrerats in.

Följ ditt ärende

Scrolla ner

Redo att anmäla?

Anmälan gör du enklast via våra webbanmälningsformulär.

Frågor & svar

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna från konsumenter och företag.