Konsument
Här kan du läsa om vad du ska tänka på innan du anmäler din tvist för att få den avgjord. Du kan också läsa om vad som händer efter att du anmält, få svar på vanliga frågor och skicka in din anmälan.
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.
Här kan du läsa om vad du ska tänka på innan du anmäler din tvist för att få den avgjord. Du kan också läsa om vad som händer efter att du anmält, få svar på vanliga frågor och skicka in din anmälan.
Har du klagat till företaget? Har företaget svarat? Behöver du vända dig till Konsumentvägledningen, Hallå Konsument eller någon av rådgivningsbyråerna för att få råd? Kan ARN pröva tvisten?
Det kostar inget att få sitt ärende prövat av ARN. Du måste göra anmälan på en av våra anmälningsblanketter. Innan du fyller i anmälan är det bra att förbereda och strukturera ditt bevismaterial. En normal handläggningstid är cirka sex månader. Det går inte att få förtur.
Om du anmäler via vår webbplats får du ett mejl inom ett par dagar med användarnamn och lösenord. Genom att logga in kan du titta på alla handlingar och all kommunikation i ärendet så fort de registrerats in.
Följ ditt ärendeHär har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna från konsumenter och företag.
Du måste göra anmälan på en av våra blanketter. Enklast anmäler du via våra webbanmälningsformulär.