Konsument

Här kan du läsa om vad du ska tänka på innan du skickar in en anmälan, vad som händer efter att du anmält och så kan du få svar på vanliga frågor och svar. Här kan du också anmäla ditt ärende för att få tvisten prövad.

 

Följ ditt ärende

Har du ett pågående ärende hos ARN kan du följa det via vår webbplats.

Logga in

Innan du anmäler

Har du klagat till företaget? Har företaget svarat? Behöver du vända dig till Konsumentvägledningen, Hallå Konsument eller någon av rådgivningsbyråerna för att få råd? Kan ARN pröva tvisten?

Scrolla ner

Hur du anmäler

Det kostar inget att få sitt ärende prövat av ARN. Du kan göra en anmälan till oss direkt via webbplatsen. Innan du fyller i anmälan är det bra att förbereda och strukturera ditt bevismaterial. En normal handläggningstid är cirka sex månader. Det går inte att få förtur.

Scrolla ner

Efter att du har anmält

Om du anmäler via vår webbplats får du ett mejl inom ett par dagar med användarnamn och lösenord. Genom att logga in kan du titta på alla handlingar och all kommunikation i ärendet så fort de registrerats in.

Följ ditt ärende

Scrolla ner

Anmäl ditt ärende för att få tvisten prövad

Anmälan gör du enklast via våra webbanmälningsformulär.

Frågor & svar

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna från konsumenter och företag.